Te követed, hogy mennyien jártak a honlapodon? A konkurenciád honlapjainak látogatottságát meg szoktad nézni? Most azt kérdezed, ez meg minek? Az egyik legfontosabb adat a honlap látogatottsági adatok. Ha semmit nem figyelsz és semmilyen statisztikát nem vezetsz, ezt akkor is érdemes lenne. Meg tudod nézni, mely blogcikkeid kedveltek, mely aloldalaidra érkeznek a legtöbben, hol hagyják el az oldaladat az érdeklődők? Ha online vállalkozásod van, ezek a legfontosabb adatok, hiszen az adatoknak megfelelően tudod javítani online jelenlétedet.

Mutatok pár lehetőséget, hogy meg tudd nézni a honlapod látogatottsági adatait és ha kedvet kapsz, megnézheted a versenytársaidét is – rábukkanhatsz olyan ötletekre, amikre eddig nem is gondoltál.

Alapvető definíciók látogatottsági adatokkal kapcsolatban

Mik azok az alapvető meghatározások, amikkel érdemes tisztában lenned, ha a honlapod látogatottsági adatait szeretnéd figyelni?

  • felhasználó: azt jelenti, hogy összesen hányszor nézték meg a honlapodat. Ezt akár órára lebontva is megnézheted, ami megmutatja neked, mikor érdemes publikálni az új blogcikkedet.
  • új felhasználók: akik először látogattak a honlapodra
  • munkamenetek: hány aloldalt néztek meg összesen a honlapodon
  • oldal/munkamenet: egy látogató átlagosan hány aloldalt nézett meg a weblapodon
  • munkamenet átlagos hossza: egy látogató hány percet töltött el a honlapodon

Milyen helyeken nézz szét, ha honlapod látogatottsági adatai érdekelnek?

Első lépésben vegyük sorra felsorolásszerűen, aztán majd mindegyikről ejtünk pár szót.

Két csoportra fogjuk szedni a felsoroltakat, mivel az egyik csoporttal a saját honlapod eredményeit, látogatottsági adatait tudod megnézni, míg a másik csoporttal a versenytársaidét.

Saját honlap látogatottsági adatainak megtekintése

Erre a Google Analytics és a Google Search Console weboldalak a megfelelőek, itt tudod megnézni a saját honlapod látogatottsági adatait és még nagyon sok már információt találhatsz.

Google Analytics

Ezen a linken éred el ezt az oldalt: https://analytics.google.com/

Ez az a felület, ami az összes forgalmi forrást mérni tudja.

Először regisztrálni kell a felületre a saját honlapodat, a regisztrációtól számítva fogod látni a mért adatokat.

Ha nem tudod, hogy kell regisztrálni a honlapodat, itt találsz segítséget:

https://support.google.com/analytics/answer/1009694?hl=hu.  

Jó hír, hogy ezt teljesen ingyen teheted meg. Meg tudod nézni, hányan látogatták a honlapod, mikor, mit csináltak ott, mennyi ideig maradtak, melyik aloldaladat nézik a legtöbben és még nagyon sok minden mást. Azt is látod, hogy melyik korcsoport, milyen neműek, milyen érdeklődési körűek, milyen földrajzi területről jöttek, milyen eszközről néznek. Ezek nagyon fontos adatok számodra, mert ezekből kiderül, hogy kik érdeklődnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt. Ezekre az adatokra alapozva fel tudod építeni a marketing stratégiádat, megfelelő módon tudod beállítani a hirdetéseidet, és a látogatóid érdeklődési köréhez passzoló tartalmat tudsz készíteni.

A felületen az Adminisztrálás menüpontot (bal oldalon legalul) érdemes átbogarásznod, mert mindent itt lehet beállítani.

Google Analytics

Google Search Console

Ezen a linken éred el ezt az oldalt: https://search.google.com/search-console/about

Ez az eszköz az organikus forgalom mérésére lett kialakítva. Ha van gmail-es fiókod, ezt is azonnal fogod tudni használni. Itt is fel kell venni a honlapodat magad alá, itt találsz segítséget:

https://support.google.com/webmasters/answer/34592

Ezen a felületen meg tudod nézni, hogy milyen kifejezésekre kerestek rá a látogatók, miután eljutottak hozzád. Itt is látod, hogy mely aloldalaid a legnépszerűbben. Lehetőséged van megnézni, hogy talált-e technikai hibákat a honlapodon a Search Console és amennyiben talál – természetesen kiírja azt is, hogy milyen hibák és hol találhatóak –, azokat ki is tudod javítani, pl.: bizonyos aloldalad nem jól jelenik meg mobil felületen.

Véleményem szerint, ezekre a felületekre mindenképpen érdemes regisztrálnod a honlapodat. Javaslom, hogy írd be a naptáradba, hogy hetente egyszer – mindig ugyanakkor – nézz rá az adatokra. Érdekes dolgokat fogsz észrevenni már pár hét leforgása alatt – ez persze csak azokra érvényes, akik rendszeresen töltik fel tartalommal a weblapjukat.

Google Search Console

Mások honlapjainak látogatottsági adatai

Érdekelhetnek, hogy a versenytársaid honlapjai hogyan teljesítenek a tiédhez képest. Ezt két ingyenes felületen is megnézheted – szükséges hozzá egy bizonyos látogatottság (havi 5.000 látogatószámnál már megfelelő adatokat fogunk kapni), mert a friss vagy kevés tartalommal rendelkező honlapokról ezeken a felületeken nem fogsz adatokat találni. Természetesen mindkét oldalon létezik fizetős verzió, ahol sokkal pontosabb adatokat láthatsz és sokkal több mindent, de kisvállalkozóként nem hiszem, hogy ezekre szükséged lenne.

Similarweb

Ezen a linken éred el ezt az oldalt: https://www.similarweb.com/

Láthatod a versenytársad honlapjáról, hogy hányadik a kategóriájában, mennyi volt az összes látogatója, átlagosan mennyi időt tölt egy látogató a honlapján és hány aloldalt néz meg.

Kicsit lejjebb görgetve egy térképen (mellette kiírva is) látod, hogy mely országokból látogattak a honlapra. Még lejjebb pedig azt tudod megnézni, honnan kerültek a felhasználók arra a bizonyos weboldalra, tehát honnan kattintottak oda. Meg tudod nézni azt is, hogy melyek a legfontosabb kulcsszavai az oldalnak, ami alapján a keresőből odatalálnak az emberek. Ez neked sem utolsó információ, lehet hogy érdemes lenne itt a saját honlapodat is megnézni. Ezután azt mutatja meg, hogy milyen közösségi oldalról kattintanak a megnézett oldalra. Az oldalnak már majdnem a legalján kidob olyan más weblapokat, amiket versenytársnak tekint az adott honlap témájának tekintetében – ezt is érdemes megnézned, mert olyat is találhatsz, akiről nem is tudtál.

Létezik a similarwebnek egy bővítménye (https://chrome.google.com/webstore/detail/similarweb-traffic-rank-w/hoklmmgfnpapgjgcpechhaamimifchmp). Ha ezt feltelepíted a böngésződbe, rámész egy honlapra, a similarweb kis ikonjára kattintasz, és máris beúsznak jobb oldalról a similarweb által összegyűjtött adatok.

Itt az index.hu hírportálról készített similarweb-en lévő adatokat láthatod 2021. januári adatokkal:

Similarweb
Similarweb bővítmény

Alexa

Ezen a linken éred el ezt az oldalt: https://www.alexa.com/

Az alexa.com-on le kell menni a weblap aljára és a jobb alsó sarokba a „browse top size” felirat alá kell beírni azt a honlapcímet, amire kíváncsi vagy, majd a „Find” gombra kell kattintani.

Az Alexa Rank nem csak a Google keresőből érkező forgalmat méri, hanem a minden más helyről érkező látogatókat is. Ez ugyanúgy, mint a Similarweb-nél, csak nagyobb látogatottságú oldal esetén megbízható vagy akár látható.

Ha a forgalmi statisztikára kattintasz, akkor láthatsz látogatottsági adatokat, földrajzi elérést, de ami fontosabb, meg tudod nézni az adott honlap meghatározó kulcsszavait, ami már neked is segítségedre lehet vagy akár ötleteket adhat, hogy miről írj legközelebb.

Itt az index.hu hírportálról készített alexa-n lévő adatokat láthatod 2021. januári adatokkal:

Alexa

Összefoglalás a látogatottságot mutató webhelyekről

Összegzésként levonhatod azt a következtetést – főleg, ha ki is próbáltad azokat a weblapokat, amikről szó volt –, hogy érdemes figyelni a saját honlapod látogatottsági adatait és az sem árt, ha néha ránézel a versenytársaid adataira.

Ajánlom, hogy használd a Google eszközeit, versenytársfigyeléshez pedig a Similarweb-et javaslom.

Jó kutatást kívánok! Remélem ráakadsz olyan adatokra is, amikre eddig nem is gondoltál.

Kevesebb adminisztráció, kevesebb stressz!
Please follow and like us:
E-mail
Instagram