Mihez is kell egy profi árajánlat? Mi a feladata? Mit árul el rólad?

Feladata, hogy meggyőzze az ügyfelet arról, hogy téged válasszon az aktuális munkára, mivel te vagy a legmegfelelőbb.

Amit rólad elárul az az, hogy mennyire vagy igényes, alapos, precíz, mennyire figyelsz oda a munkádra. Hiszen már az árajánlatot is te készítetted, hidd el, a külalak is fontos, nemcsak a tartalom.

Milyen tartalmi és formai követelményei vannak az árajánlatnak?

Először vegyük át, hogy mi az, ami feltétlenül szükséges egy árajánlathoz.

1. Tartalmi követelmények

  • műszaki tartalom (ezt már biztos tudod, hiszen ez minden árajánlatban megtalálható – milyen munkát végzel vagy mit szolgáltatsz, ezeket hol csinálod és milyen műszaki paraméterekkel)
  • teljesítés (melyik munkafolyamat mikorra lesz kész)
  • a díjad, mit vállalkozói díj (mennyit fizetnek és mikor, milyen határidővel, van-e részteljesítés és annak mik a feltételei)
  • felhasználási feltételek, szerzői jogok
  • meddig érvényes az árajánlat, amit készítettél

Ezután nézzük meg dióhéjban, hogyan is kell kinéznie egy megfelelő, profi ajánlatnak.

2. Formai követelmények

  • kell a fejléc (cég adatokkal feltöltve) és a lábléc (van ami csak oda fér a fontos cégadatokból)
  • legyen szépen megszerkesztve, legyen eleje, közepe, vége
  • érdemes pontokba szedni a különféle feladatokat, így könnyen áttekinthető lesz az ajánlat
  • fontos, hogy legyen a végén dátum, aláírás, pecsét (ha van)
  • amennyiben elektronikusan küldöd át az ajánlatkérőnek, tedd át pdf-be (így szebb, biztosan nem csúszik szét és belenyúlni sem lehet)

Árajánlat tippek 1-5.

Most jöjjön pár árajánlat tipp, aztán rátérünk az elkészítésére.

 

  • Az árajánlatot mindig csatolt fájlként küld, soha ne egy e-mail-ben írj valamit vissza. Ha nagyon profi vagy, akár csatolhatsz pluszban egy referenciáidat bemutató Power Point anyagot is.
  • Első sorban mindig a kért munkára adj ajánlatot. Tehetsz hozzá más kiegészítő (szerinted szükséges) részfeladatokat is, de mindig különüljön el a két ár, az ajánlatkérő legyen tisztában vele, mennyi az annyi. Például, ha fürdőszoba burkolására kérnek ajánlatot, beleteheted, hogy mennyibe kerülne, ha az előszobát is kiburkolnád vagy ajánlhatod, hogy burkolás után kifestesz. Másik példa, ha felkérnek egy honlap elkészítésére, akkor külön szerepelhet az ajánlatodban, hogy megtanítod az ügyfelet a blogcikkek, képek feltöltésére, vagy megcsinálod neki később a fentieket, vagy ajánlhatsz későbbi honlap karbantartást is.
  • Az általad készített ajánlat mindig legyen tételes és részletes. Például, ha azt írod, hogy a burkolás 5.000 Ft/m2,  akkor ez így kevés. Külön írd fel, a fal előkészítését, a vízszigetelés felkenését, a burkolást, a fugázást, stb. Másik példa: honlap készítésénél ajánlhatsz külön logó készítést, szövegírást, grafikákat, képeket, stb.
  • Mindig legyen elkülönítve, amit a megrendelő kér és külön legyenek az általad ajánlottak. Inkább készíts 2 félét, minthogy ne tudja pontosan a leendő ügyfeled, hogy mennyi lesz a végén a fizetendő.
  • Az árazásod lehet óradíjas, napidíjas, valamilyen mérőszám alapú (pl.: m2), részfeladatonkénti vagy akár egyösszegű is. A lényeg, hogy ne egy számot biggyessz oda magában, mert az nem tűnik profinak. Az ajánlat végénél, a végösszegnél soha ne hagyd le az ÁFÁ-t, akkor se, ha 0 Ft az ÁFA!
Árajánlat infografika

Árajánlat tippek 6-10.

  • Érdemes már előre elkészítened egy szép sablont, egy árajánlat mintát. Egy olyat csinálj, amire te is szívesen nézel rá, mert jól mutat, így biztos lehetsz benne, hogy az ügyfelednek is tetszeni fog és ezzel is ki tudsz tűnni a többiek közül.
  • Az árajánlat végén mindig legyen ott, hogy mennyi ideig tartod ezt az árat, tehát meddig él az ajánlat. Ezt megadhatod napban (ekkor mindenképpen legyen dátum az ajánlat alján), de írhatsz egy konkrét dátumot is. Ez elég fontos, mert ha 1 év múlva keres meg az árajánlat kérő ügyfél és lobogtatja az ajánlatodat, mit fogsz mondani?
  • Ne felejtsd ki a vállalási és a fizetési határidőket se, ezek persze lehetnek részhatáridők is az adott feladattól függően. A részhatáridők mindig kapcsolódjanak valamilyen ellenőrizhető teljesítési fokhoz.
  • Végül a módosításokról, változtatásokról is ejts pár szót. Biztosan találkoztál már azzal, hogy mégsem ilyennek képzeltem a fal színét vagy ide inkább másik képet szeretnék, stb. Írd le nyugodtan, hogy mennyi (akár hány darab) és milyen módosítások férnek bele ingyen és mik azok, amiket esetleg felárért bevállalsz.
  • A pályázatokhoz szükséges árajánlatokról is ejtsünk két szót. Pályázatokhoz másfajta árajánlatot kell benyújtani, mint amit egy érdeklődőnek készítesz. Pályázat esetében érdemes nagyon alaposan átmazsolázni a kiírást és minden egyes pontot betartani. Ellenkező esetben akár alaki hiba miatt is ugorhat a pályázat.

Árajánlat készítése

Miután kiveséztünk az árajánlatok kinézetét és a benne foglaltakat, készítésünk egyet.

Jó kiindulási alap (főleg, ha nem vagy profi felhasználó), ha megnyitod a Ms Word-ot, aztán Fájl → Új → a felső részben fogsz látni egy olyat, hogy „Online sablonok keresése”.

Menj oda és írd be, hogy „árajánlat”. Hármat fog kiadni: egy 2 sorosat, egy hosszabbat és egy teljesen részletest. Válaszd ki, hogy melyikre van szükséged és nyomj a „Létrehozás” ikonra.

Árajánlat sablon

Én most a középsőt választottam ki. Amennyiben egy komolyabb ajánlatot szeretnél készíteni, a 3-at válaszd ki, mert abban lehet igazán jól kibontani a részmunkafázisokat is.

Ennek a felső részén be tudod írni a cég összes fontos adatát, be tudod tenni a cég logóját is. Ha a felsoroltakon kívül még szeretnél más adatokat is megadni, nyugodtan megteheted.

A táblázat fejlécében található szövegeket átírhatod a saját szájízednek megfelelően, mondjuk nem Üzletkötő lesz, hanem Kapcsolattartó vagy amit csak szeretnél.

Amennyiben a saját árajánlatodhoz még írnál bőven szöveget, csak menj a lap aljára és nyomd meg a CTRL-t (tartsd lenyomva) és egyszer nyomd meg az ENTER-t. Így kapsz egy további oldalt, ahová nyugodtan megfogalmazhatod szövegesen az ajánlatodat, kitérhetsz a részletekre, vagy akár a kiegészítő ajánlatodat is elkészítheted.

Ha nem tetszik a betű stílusa, nyugodtan változtasd meg.

Ha a táblázat színét szeretnéd megváltoztatni, jelöld ki a táblázat egy sorát, és felül a kis festékes vödörre kattintva ki tudod választani a számodra megfelelő színt.

Bármit módosíthatsz.

Árajánlat sablon készítés

Ha szeretnéd a sablon mintát megkapni, csak írj rám egy e-mail-t  és küldöm: va.borsodban@gmail.com

Végül megmutatom, hogyan tudod a kész word dokumentumodat egy pillanat alatt pdf-fé változtatni:

  1. Kattints rá erre a linkre: https://www.ilovepdf.com/word_to_pdf
  2. Húzd a word fájlt a bekeretezett részre
  3. Kattints rá: Convert to PDF
  4. Töltsd le a gépedre az elkészült fájlt: Download PDF.

Árajánlat készítése Canvában

Amennyiben igazán „ütős” árajánlatot szeretnél készíteni és kicsit lazább vagy fiatalos hozzáállású cégekkel állsz kapcsolatban, akkor ajánlom a Canvát, amivel egyszerű dokumentumokat tudsz készíteni. Elérhetősége: https://www.canva.com/

Ingyenesen is nagyon sok mindent lehet benne használni, nem kell előfizetned rá.  Készítettem egy mintát neked, hogy például milyen árajánlatot készíthetsz a segítségével:

Burkoló árajánlat borító
Burkoló árajánlat tartalom

Ha szeretnéd a sablon mintát megkapni, csak írj rám egy e-mail-t  és küldöm: va.borsodban@gmail.com

Vagy kattints erre a linkre és rögtön eléred: Canva árajánlat link

Sok siker kívánok a profi árajánlat sablonod elkészítéséhez!

Ha még sincs kedved vagy időd az árajánlat sablonod elkészítésével bajlódni és nem szereted az árajánlataidat összerakni – viszont rengeteg árajánlatot kell létrehoznod –, keress nyugodtan. Átbeszéljük milyen fajta árajánlatokat szoktak kérni tőled, elkészítek neked pár sablont mindenfajta ajánlathoz külön-külön és a dolgod sokkal egyszerűbbé válik. Ha még ezt sem szeretnéd, akár szét is küldöm a beérkezett felkérések alapján az árajánlataidat és összesítem a válaszokat részedre.

Keress, ha segíthetek! – va.borsodban@gmail.com

Kevesebb adminisztráció, kevesebb stressz!
Please follow and like us:
E-mail
Instagram