Minek neked egy virtuális asszisztens és miért éri meg kiszervezni a feladataidat egy távoli adminisztrátornak? Előrébb jutsz ezzel, jár ez valamilyen előnnyel számodra? Ezt próbálom most kivesézni, hogy könnyebben észrevedd, amikor már szükséged van egy kis segítségre.

Mikor érsz el arra a pontra, amikor egyedül már nem bírod? Érdekelnek a virtuális asszisztens által nyújtott előnyök? Akkor olvass tovább!

Amikor elindítod a saját vállalkozásodat, hirtelen minden egyszerre a nyakadba szakad. Te leszel a cégvezető, az adminisztrátor, a marketinges, az ügyfélszolgálatos, a weblapkészítő, a közösségi médiáért felelős szakember, a hirdetéskezelő, a grafikus, a számviteles, a pénzügyes, sőt néha még a könyvelő és a jogász is egy személyben. Meg tudod ezt ugrani? Az elején biztosan, mert szinte mindenki így kezdi. Aztán beindul a vállalkozásod, vagy legalábbis indulgat és azt veszed észre, hogy egyre több és több a feladatod, már szinte napi 16 órát foglalkozol a cégeddel, mégsem érsz soha a teendőid végére.

Ekkor érkeztél el arra a pontra, amikor segítségre van szükséged. Ez még nem az a helyzet, amikor azt mondanám, azonnal vegyél fel egy titkárnőt vagy egy adminisztrátort. Mert miért is tennéd? Nincs még annyi adminisztratív feladat, amivel ki tudnád tölteni a napi 8 óráját, hiszen a fenti feladatok közül sok mindenhez egy adminisztrátor nem ért – ha mégis találsz egy olyat, aki igen, el ne engedd!

Mi lehet ekkor a megoldás? A helyzet az, hogy heti 2-3 órában nem ártana, ha valaki foglalkozna a közösségi média oldalaiddal, valaki hetente elindítania egy Facebook hirdetést, a számlákat is elvihetné a könyvelőhöz szépen összerendezve – ekkor már biztosan van könyvelőd –, készíthetne 4-5 árajánlatot, pár dokumentumot, stb. Ezekre a feladatokra tudsz megbízni egy virtuális asszisztenst. Előnyt jelentene az neked, ha valaki heti pár órában átvenné tőled ezeket a feladatokat? Több lenne az időd, hogy a vállalkozásod fejlesztésével is tudj foglalkozni? Biztosan.

Nagyon sokfajta virtuális asszisztens találsz, van aki csak általános feladatokat vállal, van aki a közösségi média felé tendál, van aki az online marketinget részesíti előnyben, van aki könyvel, stb. Amikor szükségét érzed, keress meg egyet és köss vele szerződést.

Megtakarítás

Most azt nézzük meg, hogy milyen előnyökkel jár, ha van egy asszisztens, aki segít neked.

Milyen a jó asszisztens?

  1. A virtuális asszisztens rugalmas. Általában nem 8 – 16-ig dolgozik és rendelkezésedre áll az általad lekötött időpontban.
  2. Gyorsan elvégzi a feladataidat, hiszen neki is ez az érdeke, ő is egy vállalkozást épít.
  3. Hatékony, hiszen nagy gyakorlata van azokban a feladatokban, amiket neked végez el, másnak is hasonlóakat csinál nap, mint nap.
  4. Pontos és odafigyel, hiszen legközelebb is szeretne veled dolgozni, érdeke, hogy te elégedett legyél a munkájával.
  5. Azt se felejtsd el, ha mégsem vagy megelégedve a virtuális asszisztenssel, aki kiválasztottál, nyugodtan kereshetsz egy másikat. Amennyiben egy alkalmazottat vettél fel, őt már nem olyan egyszerű lecserélni. Csak gondolj arra a hosszú folyamatra, amíg meghirdeted az állást, elbeszélgetsz a jelentkezőkkel, kiválasztod a megfelelőnek tűnőt, először csak a próbaidő telik – ez bizony akár hónapokig is elhúzódhat.
Az idő pénz!

Milyen előnyöket élvezel, milyen terheket vehet le a válladról?

  1. Költséghatékony, hiszen egy részről nincsenek járulékos költségek, mivel nem kell neki eszközöket venned, irodát fenntartanod, rezsiköltséget fizetned utána. Másrészt nem alkalmazott, aki munkabérért dolgozik, így nem kell további adókat fizetned a a fizetése után, semmilyen további az állam felé befizetendő adó nem terhel. Harmadrészt konkrétan az adott elvégzett feladatért fizetsz, nem fizeted a szabadság és a betegség idejét, a kávészünetet, a tízórai és az ebédidőt és még sorolhatnám. A virtuális asszisztens továbbképzésére sem kell költened, megteszi ezt ő maga.
  2. Gondolkozhatsz projektekben is. Például szeretnéd, ha az egyik közösségi média csatornán felépítené a cégedet, rendszeresen posztolna és felügyelné az egész csatornát helyetted. Ebben az esetben egy projekt díjban vagy egy havi díjban egyezhettek meg, nem pedig óradíjban.
  3. Az sem utolsó szempont, hogy rábízhatod azokat a feladatokat, amiket te utálsz. Ne aggódj, mindenkinek vannak olyan kötelezettségei, amiket ki nem állhat. Ha ezeket a megoldandó dolgokat kiszervezed egy virtuális asszisztensnek, nemcsak több időd lesz, de megszabadulsz sok feszültségtől is.
  4. Vannak azok a megoldandó dolgok, amiket mindenképpen csinálnod kéne, de valahogy nem mennek, mert nem értesz hozzá. Ilyen lehet például, hogy blogcikkeket kell írnod a honlapodra. Nem sok értelme van egy honlapnak, ha nincs rajta tartalom. Ma már kevés, ha a weboldaladon rajta van 2 kép és a céged elérhetőségei. Ezt a feladatot is nyugodtan kiszervezheted egy virtuális asszisztensnek, aki ért a szövegíráshoz. Viszont ha szeretsz írni, de nincs időd a cikkeket kitenni a honlapodra, mindent beállítgatni, akkor csak a blogcikk feltöltésére keress egy embert.
  5. Webáruházaknál nagy probléma a termékfeltöltés. Az sem annyi, hogy itt a kép és két mondat a termékről (jó esetben legalább ennyi van) és mehet is ki a termék a webshopba. Persze így is lehet csinálni, csak közel sem olyan hatékony, mintha valaki a keresőoptimalizálásra is odafigyelne, miközben feltölti az új termékeket.
  6. Akár arra is kereshetsz egy asszisztens, hogy tartsa karban a levelezésedet és szűrje ki a fontosakat, amiket tud, azokat pedig válaszolja meg. Hetente órákat nyerhetsz egy ilyen feladat kiszervezésével.
  7. Lehetnek olyan időszakok a vállalkozásod életében, amikor annyira feltorlódnak a megrendelések, hogy már nem bírod egyedül – ilyen általában a november – december környéke. Ebben az esetben is választhatsz, hogy kiadod az adminisztrációs feladatokat, vagy az ügyfélkezelést, vagy az e-mail-en való rendelések intézését, vagy a számlázást – vagy akár a felsorolt feladatokat mind és te a konkrét rendelések összeállítására és a feladásukra fókuszálsz.
  8. Szeretnéd tudni a versenytársaid helyzetét a piacon vagy egyáltalán azt, hogy kik a valódi versenytársaid, de nincs időd ezzel napokat foglalkozni. Az is előfordulhat, hogy azt sem tudod, hogy állj neki. Erre a feladatra is találsz megfelelő asszisztens, akinek kiszervezheted ezt a feladatot.
  9. Nem utolsó sorban felszabadul nagyon sok időd, amit a vállalkozásod fejlesztésére, az érdemi munkára fordíthatsz. Lekerül sok stressz a válladról, mivel ez sokaknál stresszt okoz, kevesen szeretik az adminisztrációs feladatokat elvégezni.

Gondold át, hogy eljutottál-e oda és akarod-e élvezni egy virtuális asszisztens segítsége által nyújtott előnyöket!

Rengeteg olyan feladatot és teendőt lehet még felsorolni, amiben egy virtuális asszisztens segítséget tudna neked nyújtani. Bármi, ami felmerül a fejedben valószínűleg kiszervezhető. Ha tanácsra van szükséged általában minden virtuális asszisztens biztosít egy ingyenes konzultációt a szerződéskötés előtt és szívesen segít konkretizálni, hogy miben is tudna neked segítséget nyújtani.

Gondold át, hogy tartasz-e ott, hogy szükséged van egy virtuális asszisztensre. Ha nem tudod, hogy valójában milyen feladatokat tudnál neki konkrétan átadni, de azt tudod, hogy neked már túl sok az elvégzendő munka, olvasd el ezt a cikkemet: Milyen feladatokat lehet kiadni egy virtuális asszisztensnek, egy virtuális adminisztrátornak? – a teljesség igénye nélkül vagy nézz szét a honlapomon a szolgáltatások menüpont alatt: https://adminisztracioborsodban.hu/ceges-adminisztracio/

 

Sok sikert kívánok a vállalkozásod építéséhez és keress segítséget, ha egyedül már nem megy!

Kevesebb adminisztráció, kevesebb stressz!
Please follow and like us:
E-mail
Instagram